I dagens samfunn kombinert med ny teknologi, så har vi fått opp begrepet sosiale medier. Det er ofte snakk om sosiale medier, og mange lurer helt sikkert på hva dette er. Kort fortalt, så baserer det seg på digitale plattformer hvor man kommuniserer med andre, og hvor innholdet er skapt av en eller flere brukere. Sosiale medier er den raskest voksende digitale tjenesten, og i Norge er det så godt som 2/3 av befolkningen som bruker sosiale medier, enten det er til privat bruk eller for en bedrift.
Sosiale medier kan virkelig gi deg eller karrieren din et løft, og det kommer helt an på hvordan du benytter deg av det og hvilke plattformer du legger tid og energi i. Hvis du bruker bildedelingstjenester som hovedmål, så finnes det to store kjemper som kan fremheve deg på sosiale medier. Hvis du bare vil dele tankene dine med andre, så er Twitter et godt alternativ til å fremheve deg selv på.
Finn måter å leve av sosiale medier på
Sosiale medier kan helt klart benyttes til mye forskjellig. Du kan ha private samtaler, eller velge å markedsføre for et produkt som en bedrift har utviklet. Det finnes mange sosiale plattformer, og det er en fordel for deg som vil nå ut til flere målgrupper. For det er ikke alle som bruker alle sosiale medier som Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat eller lignende. Noen velger å forholde seg til en bestemt plattform, og da er det opp til deg å velge ut hvor du vil representere deg selv eller din bedrift for å nå ut til folk flest.
Det du foretar deg på sosiale medier skaper en identitet av deg selv. Når det gjelder virksomheter, så kan man fint benytte sosiale medier til å livnære seg på. Du kan ved hjelp av en startside finne forskjellige måter du kan leve av sosiale medier på. Mulighetene er mange, og det er opp til deg og din fantasi hvor langt du ønsker å nå ut til andre mennesker ved hjelp av sosiale medier. Det viktigste for deg eller din bedrift er å skape et nettverk som man kan gi et godt innhold til, enten det er musikk, bilder, tjenester eller videoer.
Instagram og VSCO er to ledende bildedelingstjenester
Det finnes bildedelingstjenster som lar deg dele bilder og videoer med et nettverk av mennesker som kan like å kommentere et slikt innhold. Dette er et slags publikum som gir deg tilbakemelding på hva de synes om det innholdet du deler med dem. Det kan være svært lukrativt å ha et stort nettverk eller et publikum på sosiale medier, for dette kan bringe potensielle inntekter ved hjelp av sponsorer eller reklame på innholdet du deler.
Instagram ligger skyhøyt på lista over plattformer som gir de fleste en mulighet til å bli lagt merke til. Sakte men sikkert smyger VSCO seg inn på den lista, men det er fortsatt litt å gå på hva gjelder VSCO sine tjenester. Her kan du for eksempel ikke like eller kommentere bilder, men dette er kanskje funksjoner som kan bli implementert på et senere tidspunkt. Hvis du vil fremheve deg selv på sosiale medier, eller leve av det, så bør du ved hjelp av en startside finne forskjellige strategier og plattformer!